Aktualności

Nowa wersja systemu v1.3.0 (Poziom podobieństwa i oznaczenie cytowań lub kopii)

W dniu 20.12.2019r. zaktualizowano system do wersji v1.3.0, w której zmieniono dotychczasowy parametr „siły podobieństwa tekstu”, wprowadzono nowy parametr „Poziom podobieństwa” (zachęcamy do zapoznania się z funkcjonowaniem parametru na stronach Centrum Pomocy), dodano oznaczanie możliwych cytowań lub kopii w tekście pracy, oraz pozostałe zmiany: wprowadzenie eksportu listy użytkowników, poprawki wyglądu i budowy wydruku raportu pdf, dodanie sekcji „Uwagi” do wydruków raportu pdf, naprawienie błędu występującego przy anulowaniu pobierania raportu pdf, uzupełnienie wersji anglojęzycznej, naprawienie funkcjonowania przycisku [Wróć] w przypadku uprzedniego przefiltrowania listy badań lub użytkowników, alfabetyczne sortowanie instytucji w wyborze kontekstu podczas logowania użytkownika, dodanie komunikatu błędu dla wykorzystanego linku aktywacyjnego, dodanie spinera w module Statystyk przy przeładowaniu danych, inne drobne poprawki frontend.
Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Nowa wersja systemu v1.2.1

W dniu 16.12.2019r. zaktualizowano system do wersji v1.2.1, która wprowadza następujące zmiany: dostosowanie ekranów list użytkowników i badań do wymagań WCAG (dostosowanie stron do potrzeb osób niepełnosprawnych) oraz drobne poprawki wizualne.
Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Nowa wersja systemu v1.1.2

W dniu 12.12.2019r. wdrożono wersję v1.1.2 systemu obejmujące podłączenie bazy dokumentów OpenAccess do baz referencyjnych, wprowadzenie widoczności użytkowników bez nadanych ról dla wszystkich administratorów, drobne poprawki dla wersji anglojęzycznej interfejsu użytkownika, dodanie przycisku „Wyloguj” dla mobilnych wersji systemu na iOS i Android, drobne poprawki frontendu.
Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Nowa wersja systemu v1.1.1 oraz zmiany API na środowisku produkcyjnym

W dniu 09.12.2019r. zaktualizowano system do wersji v1.1.1, która wprowadza zmianę priorytetyzacji znalezionych fragmentów według stopnia ich podobieństwa do oryginału (w pierwszej kolejności wskazywane będą fragmenty najbardziej podobne między sobą) oraz naprawienie błędu wyświetlania Statystyk.
Jednocześnie informujemy, że na środowisko produkcyjne zostały wdrożone zmiany dla integracji API JSA (od 20.11.2019 na środowisku testowym) dotyczące uzupełnienia raportu pobieranego przez API o informację dotyczącą przeliczenia wyników. Aktualną dokumentację można znaleźć na stronach Centrum Pomocy.
Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Funkcjonalne ulepszenia systemu JSA

Szanowni Państwo!
Zbliżający się koniec pierwszego roku działalności systemu jest okazją do wprowadzenia funkcjonalnych ulepszeń w systemie. Aby proces ten mógł przejść w pełni sprawnie zdecydowaliśmy się na podział wszystkich prac na dwie do trzech faz.
Zmiany dotyczą: wprowadzenia parametru „Poziomu podobieństwa” w miejsce dotychczasowej „siły podobieństwa”, źródeł przeszukiwanych przez system w poszukiwaniu podobieństw, wskazywania możliwych cytowań, możliwości udostępnienia bazy referencyjnej instytucji, modułu Statystyk oraz wersji anglojęzycznej strony systemu. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.

Nowa wersja systemu v1.1.0 (anglojęzyczny interfejs użytkownika)

W dniu 02.12.2019r. zaktualizowano system do wersji v1.1.0, w której oddajemy do Państwa dyspozycji anglojęzyczny interfejs użytkownika. Tłumaczenie ekranów jest przewidziane głównie dla użytkowników z rolą Promotor.
Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Rozmowa o JSA z dr. Andrzejem Sobeckim

Dzięki Jednolitemu Systemowi Antyplagiatowemu uwidaczniają się problemy nieznane, gdy tego systemu nie było. Dzisiaj wielu z nas zastanawia się, skąd tyle podobieństw w pracach dyplomowych. A odpowiedź jest prosta: one tam zawsze były, tylko nie były widoczne. Z dr. Andrzejem Sobeckim z Politechniki Gdańskiej rozmawia Tomasz Jurczak.

Aktualizacja systemu v1.0.17

W dniu 28.11.2019r. zaktualizowano system do wersji v1.0.17 Aktualizacja obejmowała wgranie do systemu poprawki, która wyeliminowała przypadki badań kończących się błędem systemu.
Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Aktualizacja systemu v1.0.16 (statystyki użytkowników)

Nowa wersja systemu v1.0.16 została wdrożona w dniu 27.11.2019r.
Aktualizacja zawierała przede wszystkim udostępnienie pierwszej zakładki modułu Statystyki – Użytkownicy (o module można przeczytać na stronach Centrum Pomocy). Dodatkowo naprawiono wybór kilku autorów dla prac doktorskich, poprawiono numerację źródeł podobieństwa oraz zaktualizowano listę użytkowników w kontekście instytucji.
Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Aktualizacja systemu v1.0.14 (referencyjna baza instytucji)

Na wszystkie środowiska wdrożono nową wersję systemu v1.0.14 w dniu 21.11.2019, w której dodano możliwość podłączenia dodatkowej bazy referencyjnej w postaci bazy instytucji, poprawiono i uzupełniono opis zwracanych błędów wraz z przypisanymi do nich kodami i przygotowano system pod opracowywaną wersję językową.
Przypominamy również o konieczności odświeżenia okna przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy CTRL+F5 lub CMD+R).

Zmiany API na środowisku testowym

Informujemy, że na środowisko testowe w dniu 20.11.2019 wprowadzono zmiany dla integracji API JSA. Odpowiednio zaktualizowaną dokumentację znajdą Państwo na stronie dokumentacji API. Zmiany obejmują uzupełnienie raportu pobieranego przez API o informację dotyczącą przeliczenia wyników. Przypominamy, że zgodnie z przyjętym założeniem, zmiany dla integracji wprowadzane są na środowisko demo na okres 2 tygodni w celu umożliwienia odbiorcom dostosowania swoich systemów.

Bazy instytucji: ogłaszamy testy rozwiązania!

Szanowni Państwo, niniejszym informujemy, że przygotowana została funkcjonalność podłączania wewnętrznych zasobów instytucji  do systemu JSA jako dodatkowej bazy referencyjnej wykorzystywanej w badaniu antyplagiatowym. Taka baza będzie wykorzystywana jedynie na potrzeby tej instytucji, która wskaże ją w odpowiednim miejscu w systemie. W związku z tym, chcielibyśmy zaprosić Państwa do udziału w testach przygotowanego rozwiązania. Zainteresowane instytucje prosimy o kontakt poprzez system zgłoszeń Helpdesk (obszar Administracja, tytuł zgłoszenia: Testowanie baz instytucji).

Nowa wersja systemu v1.0.12

W dniu 14.10.2019r. zaktualizowano system do wersji v1.0.12, wdrożenie służyło podniesieniu limitu wielkości plików załączanych do badania na 20MB (przy zachowaniu łącznego limitu 60MB na wszystkie pliki) oraz poprawieniu reguł dezaktywacji użytkownika.
Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Zmiany API na środowisku testowym

Szanowni Państwo, dla Państwa wygody zdecydowaliśmy się usystematyzować proces wdrażania zmian dla integracji API JSA. Wprowadzanie zmian na środowisko produkcyjne będzie każdorazowo poprzedzone dwutygodniowym okresem karencji na środowisku testowym. W tym czasie będą mogli Państwo testować planowane zmiany. W związku z powyższym informujemy, że na środowisko testowe w dniu 09.10.2019 wprowadzono zmiany dla integracji API JSA. Odpowiednio zaktualizowaną dokumentację znajdą Państwo na stronie dokumentacji API.